Menu Content/Inhalt
Főmenü > Természetgyógyászat > Igyunk elég folyadékot!
 
Igyunk elég folyadékot!
ImageTudta, hogy 3 percig bírjuk ki levegő, 3 napig víz és 3 hétig élelem nélkül? A víz tehát nélkülözhetetlen az élethez! A felnőtt ember testének 60-70%-át, a gyermekek szervezetének 80%-át alkotja víz. Nem csak a fő alkotórésze a testet felépítő sejteknek, hanem azokat külső közegként is körül veszi. Funkciója sokrétű, hiszen oldószer, vivőanyag, hőtároló, hűtőfolyadék, számtalan biokémiai reakció kiindulási és végterméke.


A víz szállítja sejtjeink számára a különböző tápanyagokat (vitaminokat, ásványi sókat), majd az életműködés során keletkező salak anyagokat elszállítja. A víz részt vesz a légzés és a hőszabályozás folyamatában, valamint a sav-bázis egyensúly megtartásában is.

A napi vízszükséglet a következő forrásokból adódik össze:

  • italok,
  • szilárd tápanyagok víztartalma,
  • az anyagcsere során keletkező oxidációs víz.
 A mérleg másik oldalán ezzel egyenlő vízleadás áll, amelynek összetevői:
  • vizelet,
  • a kilélegzett levegővel és a bőrfelületről leadott víz,
  • a széklettel távozó víz.
Vigyáznunk kell arra, hogy nagy hőségben az erős verejtékezés miatt rendkívül nagy- óránként akár több liternyi! – vízvesztés következhet be, amit ugyanolyan mennyiségű víz (és só) bevitellel kell kiegyenlíteni. Illetve a túlságosan nagy folyadékfogyasztást fokozott vizelet-elválasztásnak kell kiegyensúlyoznia.
Kiszáradás (dehidráció) tehát akkor lép fel, amikor a szervezet több folyadékot veszít, mint amit felvesz. Eredményezheti hányás, hasmenés, vizelethajtók használata, erős verejtékezés, és a vízbevitel csökkenése.

A kiszáradás következménye lehet:


   1. anyagcserezavar,
   2. fáradékonyság, gyengeség, kimerültség,
   3. szédülés, fejfájás, zavartság,
   4. szívdobogásérzés,
   5. vesekő kialakulása,
   6. vérsűrűsödés ,
   7. izomgörcsök,
   8. salakanyag lerakódás ,
   9. öregedési folyamat felgyorsulása.

Mikor igyunk vizet?

  • a legjobb idő víz bevitelére az étkezések között,
  • étkezés előtt negyed - félórával és evés után két órával,
  • étkezéshez csak keveset igyunk, mert a víz felhígítja az emésztőnedveket, ezáltal pedig lelassítja az emésztési folyamatokat.
Mennyi vizet igyunk?

Normál esetben a szervezet szomjúságérzettel jelzi a folyadékigényt, de erre nem mindig szabad hagyatkozni, hiszen idősebb korban jelentősen csökken a szomjúságérzet.
Folyadékszükségletünk egyénenként változó lehet életkorunk, táplálkozásunk, fizikai aktivitásunk, valamint a környezetünk hőmérséklete, a levegő páratartalma, stb. miatt. A napi szükséges folyadékmennyiség kiszámításánál ezért minden esetben figyelembe kell venni ezeket a különbségeket.
Az átlagos folyadékszükségletet naponta kb. kb. 2,5 l-nek tekintik.

Milyen vizet igyunk?

Vezetékes vizet talajvízből és feldolgozott folyóvízből nyerhetünk. A víz szinte minden anyagot képes felvenni, ami azért veszélyes, mert nem látjuk, hogy milyen káros anyagokat tartalmaz. Akár 50 000 nemkívánatos mellékanyag is található a vizünkben. Azonban a különböző káros anyagoknak csak két százalékát kötelező kiszűrni. Nehézfémek, vírusok, hormonok, permetszerek, vegyi anyagok és kálciumkarbonát (vízkő), amely bebizonyítottan érelmeszesedéshez vezet. Ezekből az anyagokból ellenőrizhetetlen mennyiségek találhatók a vezetékes vizünkben.

Az ásványvizeket forrásokból nyerjük. Vannak szerves és szervetlen ásványok, amelyeket a vízzel juttatunk szervezetünkbe. Testünk „vegyi laboratóriuma” csak szerves ásványokat képes felvenni. Ezek a szerves ásványok csak élő anyagokban találhatók meg, amelyek egykor éltek. Ezekre példa: a növényekben, zöldség, gyümölcs tejtermékek, hús hal és szárnyasok. Az ásványvizekben található ásványi anyagok szervetlenek, ezért az emberi szervezet nem tudja felvenni őket. Ezeket a szervetlen ásványokat az emberi szervezet részben ki is választja. A másik részt a szervezet elraktározza. A következmények elmeszesedés és az életfontosságú szervek működési zavarai.

Mindezekből következik, hogy szervezetünk számára a legjobb az ásványokban szegény (1gramm / liter alatti érték), természetes, szénsavmentes forrásvíz: ilyen vizek az artézi forrásvizek!

Forrás: www.hairwellness.hu
Hullik, korpásodik, száraz és töredezett a haja? Hatékony megoldás: DR. IMMUN hajkúra!
 

A Világ Tanítói

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Ajaib Singh
Prabhupada
Ching Hai
Steiner
Kriyananda

Barátaink

Siddhartha.hu
Santmat
Kepesseg
Aranyhegy
Body Talk
Asztrológia